قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ


رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان باید کار نظافت منزل و شستشوی فرش‌های خود را به شرکت‌ها و مراکز معتبر بسپارند چرا که تبهکاران در کمین سرقتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به مبحث خانه تکانی، نظافت منازل و شستشوی فرش‌ها  اشاره و اظهار داشت: افراد در ایام پایانی سال تمایل دارند که منازل خود را نظافت کرده و فرش‌های خود را برای شستشو به قالیشویی‌ها بسپارند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از شیادان و تبهکاران در کمین بوده و مترصدند از این فرصت سوء استفاده کرده و سرقت انجام دهند.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به ذکر نمونه‌هایی از سرقت در پوشش کارهای خدماتی و نظافتی پرداخت و تصریح کرد: چندی پیش خانمی به عنوان نظافتچی تحت عنوان یک شرکت خدماتی صوری در یکی از سایت‌ها آگهی درج کرده بود و به واسطه همین آگهی و حضور در منازل شهروندان به عنوان نظافتچی از 9 نفر سرقت کرده بود.

وی ادامه داد:‌در نمونه‌ای دیگر پیرمردی یک نفر را به عنوان نظافتچی به منزل آورده بود که فرد مورد نظر از غفلت پیرمرد سوء‌استفاده کرده و تلفن همراه و مقادیری پول را از وی به سرقت برد.

سردار ظهیری با اشاره به نمونه‌های فوق از شهروندان درخواست کرد که برای نظافت منزل از کارگران رهگذر استفاده نکنند؛ حتما نظافتچی را از شرکت‌های معتبر درخواست کرده و حضورا دفتر شرکت را ببینند تا شرکت صوری نباشد؛ اما نکته مهمتر این است که اموال گرانقیمت، جواهرات و طلاهای خود را در معرض دید افراد قرار ندهند.

وی گفت: شهروندان دقت داشته باشند که خانه را با نظافتچی خالی نگذارند و حتما یک نفر همراه نظافتچی در منزل حضور داشته باشد. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به دام تبهکاران برای سرقت فرش‌های نفیس و دستباف اشاره و بیان داشت: برخی‌ افراد شستشوی فرش خود را به مراکزی می‌سپارند که فقط از آنها یک شماره تلفن دارند که در برگه تبلیغ درج شده یا در کمین  سارقانی می‌افتند که تبلیغ شستشوی فرش با هزینه‌ای کمتر از سایر قالیشویی‌ها را دارند؛‌ نکته مهم این است که نباید برای شستشوی فرش‌ آنها را به صرف یک آگهی به افراد تحویل داد؛ بلکه باید حتما از اصالت قالیشویی و داشتن مجوز رسمی آن مطوئن شد تا خدای نکرده فرش‌ها به سرقت نرود.

 

یکی از قالیشویی های مجاز در تهران قالیشویی فارسی می باشد که سرویس دهی در شرق تهران را به عهده دارد: قالیشویی در تهرانپارس

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 23:04

مردم به قالیشویی های مجاز  مراجعه کنند
ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: مردم در انتخاب قالیشویی‌ها دقت کنند و برای اطمینان از مجاز بودن آنها، از اتاق اصناف و یا اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان استعلام بگیرند.

محمدرضا باقری در حاشیه بازدید از کارگاه های قالیشویی اردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از قالیشویان غیر مجاز به بهانه شستشوی فرش در آستانه نوروز، آن را سرقت کرده اند و شهروندان باید فرش های خود را به قالیشویی های معتبر و مجاز بسپارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ واحد مجاز قالیشویی در اردستان فعالیت می کند، افزود: مردم به کارت های تبلیغاتی قالیشویان اعتماد نکنند و برای اطمینان از مجاز بودن آنها، از اتاق اصناف و یا اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان استعلام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به تعرفه تعیین شده برای قالی شویی در شهرستان گفت: تعرفه ای که کمیسیون نظارت شهرستان مشخص کرده برای داخل شهرستان هر متر ۲۵۰۰ تومان و برای خدماتی که خارج شهرستان ارائه می شود علاوه بر آن، متری ۲۵۰ تومان کرایه خدمات دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید :‌قالیشویی در فرجام

باقری با اشاره به اینکه در سال گذشته قالیشویی غیرمجازی که تبلیغات گسترده داشت، بسیاری از فرش‌ها را شست‌وشو نداده یا از مواد نامرغوب برای شست‌وشو استفاده می‌کرده است، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت دغدغه این موضوع را دارد و باید همشهریان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند. 

وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت برای عیدنوروز گفت: طرح نظارتی اصناف از ابتدای اسفندماه با چهار اکیپ آغاز خواهد شد و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. با پیگیری هایی که انجام شده میوه به اندازه کافی و اقلام اساسی برای عیدنورز پیش بینی شده و جای نگرانی نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان خاطرنشان کرد: طبق روال همه ساله جلسه‌ای در ستاد تنظیم بازار شهرستان برگزار و در آن مقرر شد با توجه به دغدغه و نگرانی اصناف از آسیبی که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم به بازار پایان سال می‌زند، بیشتر بر فروش فوق‌العاده اصناف شهرستان متمرکز شویم.

در تهران نیز قالیشویی فارسی جز قالیشویان مجاز می باشد قالیشویی در خیابان استخر

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 22:51

گره عشق به تار و پود قالی 130 ساله

 

اقتصاد ایران: سنندج - گره های از هم گسسته مجموعه نفیس دسترنج 130 ساله بافندگان بیجاری اثری مربوط به دوره قاجار این فرش قدیمی، ارزشمند و زینت بخش حسینیه بزرگ بیجار این روزها بار دیگر با دستان هنرمند استاد رفوگری به هم پیوند زده می شود.

 

صنعت فرش در کردستان تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و در این میان شهرستان بیجار یکی از پیشتازان این صنعت در استان و ایران به شمار می رود.

بسیاری از قالی‌های قدیمی کردستان که هم ‌اینک در موزه‌های بزرگ فرش داخلی و خارجی نگهداری می‌شود بافت بیجار هستند و قدمت بافت قالی تاریخ دار این شهرستان به سال 1266 هجری قمری بر می گردد.

نمونه ای از این قالی های نفیس و ظریف با قدمتی 130 ساله مربوط به دوران قاجار است که در حسینیه بیجار نگهداری می شود و توسط استادکاران بافنده زن در روستای حلوایی و به دستور علیرضاخان امیر تومان حاکم وقت بیجار بافته شده است.

این گنجینه نفیس شامل چهار تکه فرش در مساحت 110 متر مربع است که هنوز هم با گذشت بیش از یک قرن علی رغم اینکه سال ها زیر پای هزاران نفر بوده و آسیب هایی به آن وارد شده اما ظرافت و زیبایی اولیه خود را همچنان حفظ کرده است.

این اثر نفیس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و زیبایی و استحکام آن بیش از ایران در کشورهای اروپایی و آمریکایی شناخته شده است و بسیار از این کشورها از آن به عنوان یک برند استفاده می کنند.

اما این گنجینه نفیس در استان کردستان و منطقه خود (بیجار) مورد بی مهری قرار گرفته و سهل انگاری متولیان امر موجب شده این اثر تاریخی و نفیس آسیب هایی ببیند.

سال 93 استادی رفوگر از خطه آذربایجان غربی با حضور در شهر بیجار برای نخستین بار این فرش ها را می بیند، مبهوت ظرافت و زیبایی آن می شود و از اینکه مجموعه ای با این عظمت زیر پا افتاده و هیچ توجهی به آن نمی شود، تعجب می کند.

استاد رسول رفوگر همان موقع تصمیم می گیرد به هر نحوی شده آسیب های وارده به این فرش ها را ترمیم کند بنابراین به میراث فرهنگی پیشنهاد می دهد حتی بدون دستمزد، فرش را مرمت کند.

عشق و علاقه ایی که این استاد فرش به این صنعت دارد او را وا می دارد دور از شهر و دیار خود کار مرمت و ترمیم این مجموعه فرش را بر عهده بگیرد و حدود چهار سال است مشغول انجام مرمت فرش 130 ساله حسینیه بیجار است.

استاد رسول از هفت سالگی به کار فرش مشغول بوده و تجربه کار در بازارهای بزرگ فرش ایران و جهان را دارد و فرش های نفیس زیادی را دیده است.

او معتقد است: در این سال های فعالیتش در حوزه فرش چنین مجموعه ای با این عظمت و ارزشمندی هیچ کجای دنیا ندیده است.

وی که علاوه بر کار در بازار در دانشگاه های تبریز به عنوان مدرس سبک شناسی، بافت و مرمت فرش تدریس می کند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرش یک هنر و صنعت آسیب پذیر است و اگر مورد مراقبت قرار نگیرد آسیب های جدی به آن وارد می شود.

استاد رسول افزود: مجموعه فرش بیجار سال ها زیر پا بوده و بعد هم توسط افرادی غیر متخصص شسته شده که این کار آسیب های زیادی به آن وارد کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه مکان نگهداری این فرش ها از نظر ساختمانی امن نیست، تاکید کرد: مکان فعلی این فرش هم از نظر امنیت و هم از نظر نگهداری به هیچ عنوان مناسب نیست و باید در یک جای تمیز و دور از دسترس نگهداری شود.

این استاد برجسته فرش یادآور شد: این فرش ها چون در حسینیه قرار داشتند و همواره زیر پای مراجعان به این مکان مذهبی در آیین های عزاداری و جشن قرار داشته، در معرض گرد و خاک بوده و آسیب زیادی دیده است.

وی با بیان اینکه این فرش ها یک گنجینه بزرگ است که باید یک ساختمان مجزا و مسئول مستقیم برای نگهداری داشته باشد، گفت: حتی فرد مسئول نیز باید آموزش های لازم را برای نگهداری این نوع فرش ببیند تا از آسیب مصون بماند.

استاد رسول اضافه کرد: این فرش ها مجموعه ای بی نظر در دنیاست و نه تنها هویت این شهر بلکه هویت کشورمان را نشان می دهد و ارزش این را دارد که برای خود موزه ایی مستقل داشته باشد.

وی افزود: فرش های بزرگ زیادی داریم اما مجموعه ای به این عظمت که در یک جا جمع باشند، وجود ندارد و این در نوع خود بی نظیر است لذا هر کسی هر کاری که از دستش بر می آید برای حفظ و نگهداری این گنجینه گرانبها باید انجام دهد.

این کارشناس فرش اظهار داشت: یک تخته 6 متری از قطعه میان فرش اصلی که حدود 60 متر است در دست فرانسوی ها قرار دارد که به آن افتخار می کنند و رونق بخش موزه های آنان شده اما ما خودمان از گنجی با این عظمت غافل هستیم.

وی می گوید: وقتی برای نخستین بار این فرش ها را دیدم گفتم هیچ چیزی برایم مهم نیست حتی اگر یک ریال هم پول نگیرم این فرش را مرمت می کنم چون با ادامه این روند قطعا این گنجینه گرانبها چند سال آینده از بین می رفت.

این استاد رفوگر گفت: از سال 94 تاکنون کار مرمت این مجموعه بی نظیر را آغاز کرده و وقتی جای سوختگی ناشی از ریختن شمع روی فرش یا محل ریختن مواد غذایی باقی مانده را می بینم بیشتر ترغیب می شوم که با تمام توان این کار را انجام داده و برای حفظ و نگهداری این اثر هنری و تاریخی تلاش کنم.

**موزه فرش در بیجار احداث می شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار اظهار داشت: این فرش ها وقف حسینیه این شهر است و به همین دلیل در این مکان قرار داشته و نگهداری می شود.

ابراهیم الیاسوند گفت: ساختمان حسنییه از نظر بنایی مشکلاتی دارد و با توجه به اینکه فضای فرش باید از نظر رطوبت، دما و حرارت کنترل شده باشد این فرش ها آسیب های زیادی دیده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 کار مرمت این فرش ها آغاز شده و تقریبا رو به پایان است، افزود: برای مکان نگهداری فرش، ساخت موزه طراحی شده و عملیات اجرایی این موزه به صورت یک مجموعه در فضایی به مساحت 12 هزار متربع آغاز شده است.

مطالب مرتبط:

قالیشویی در خیابان جشنواره

قالیشویی در تهرانپارس

الیاسوند تاکید کرد: یکی از موزه های این مجموعه به مساحت سه هزار متر مربع به محل نگهداری این فرش نفیس اختصاص پیدا می کند که علاوه بر این فرش ها، سایر فرش های تاریخی بیجار نیز به این مکان انتقال داده می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار با اشاره به اینکه ساخت موزه شاید تا 2 سال طول بکشد، یادآور شد: در این مدت فرش های حسینیه اگر باز هم در معرض فروریزی ساختمان یا موارد دیگر باشد به مکان امنی انتقال داده خواهد شد.

** فرش های حسینیه بیجار به نوعی میراث معنوی این شهر محسوب می شوند

کارشناس صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار نیز در این رابطه گفت: فرش هایی که در حسینیه این شهر قرار دارند چهار تیکه هستند که به صورت پازل به همدیگر وصل می شوند.

حسن شریفیان افزود: این فرش ها به نوعی میراث معنوی بیجار محسوب می‌شوند چرا که بیش از یک قرن شاهد عزاداری‌های حسینی بوده و یک اثر معنوی به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه مساحت این فرش ها تقریبا 110 متر مربع است که تیکه میان فرش اصلی مساحت بیشتری را در بر می گیرد و حدود 60 متر است، اظهار داشت: این فرش‌ها توسط بافنده‌های روستای حلوان بافته شده و توسط علیرضا خان امیر تومان به حسینیه شهر اهدا و وقف شده است.

شریفیان اضافه کرد: براساس روایات موجود این فرش ها در فرشخانه یا توانخانه ای در منطقه قصبه حلوایی بیجار و توسط 13 یا 14 بافنده زن و در مدت 18 ماه بافته شده است.

کارشناس صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار با بیان اینکه این فرش ها بسیار ایده آل طراحی شده اند، گفت: نقشه سرانداز و حاشیه های فرش ماهی درهم بزرگ حلوایی و زمینه فرش هندسی اسلیمی سرداری است که این نقوش مختص به منطقه بیجار هستند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های شاخص این فرش سه پود بودن آن است به این معنی که بعد از بافت هر ردیف پودهای نازک و ضخیم انداخته می شود که فرش حالت زنجیره ای به خود بگیرد.

شریفی یادآور شد: تمام رنگ های بکار رفته شده در بافت این فرش گیاهی است و در هیچ نقطه ای از آن رنگ جوهری وجود ندارد.

با توجه اینکه امروزه یکی از مشکلات اصلی استان کردستان بیکاری و نبود اشتغال کافی برای جوانان است کمک به توسعه صنعت فرشبافی و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند ظرفیت هایی که در دل این هنر نهفته است را شکوفا کند و به معنی دیگر تار و پود این هنر گره گشای مشکلات بیکاری این استان و حتی کشور باشد.

ویژگی شاخص فرش بیجار ساختار متراکم آن است، بافت این فرش ها به گونه ای است که تا نمی شوند لذا در مراحل اولیه تجارت فرش، به اینگونه فرش ها لول می گفتند و این کلمه بیانگر استحکام فرش های این منطقه است.

در گذشته فرش های بزرگی که در شهرستان بیجار و روستاهای اطراف توسط بافنده های ماهر بافته می شد به سفارش اعیان و بزرگان و بیشتر برای هدیه دادن بود و به معنی دیگر فرشبافی تا حدود زیادی تحت حمایت بزرگان قرار داشت.

با آغاز جنگ جهانی دوم زمانی، تقاضا برای فرش بیجار بالا رفت اما بازار فروش قالی های ضخیم و درشت بافت رو به تنزل بود، فرشبافان به بافت قالی های ظریف و با کیفیت روی آوردند که نتیجه بخش بود و شهرت قالی بیجار را جهانی کرد.

اکنون علی رغم اینکه بسیاری از مردم از صنعت فرشبافی بویژه در منازل دورند و رغبت چندانی به آن نشان نمی دهند اما بافندگان زیادی در شهرستان بیجار بخصوص روستاهای اطراف هستند که همچنان این کار را با همان ظرافت اما با طرح های متفاوت تر و متنوع تر از گذشته انجام می دهند.

امروزه بخش قابل توجهی از طرح های این منطقه طرح ماهی درهم یا هراتی است اما در این میان چیزی که موجب وجه تمایز بافت طرح های فرش بیجار با فرش های سایر مناطق می شود رنگ های بکار رفته در آن است.

تضاد جالبی که بین رنگ های به کار رفته در فرش های بیجار وجود دارد زیبایی آنها را دو چندان کرده، رنگ های زیبا و شادی که بافندگان مناطق کُردنشین بخصوص بیجار برای فرش هایشان استفاده کرده اند بیانگر طبیعت رنگارنگ و زیبای منطقه است.

گل های دفرمه شده، اسلیمی هایی که بطرز بسیار زیبایی شکسته شده و ترنج های دارای نوک پیکان از مشخصات خاص قالی های قدیم بیجار به شمار می روند.

در گذشته بافندگان این شهر به جای نقشه از یک قالی کوچک بافته شده که به آن واگیره گفته می شد، استفاده می کردند و گاهی اوقات با بهره گیری از ذوق و سلیقه خود رنگ ها و نگاره ها را تغییر داده و ظرافتی نو و در عین حال منحصر بفرد به بافت فرش خود می دادند.

گزارش از افسانه گلباغی

 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1398 ساعت: 13:35

شهرری - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان تهران به وجود صنایع مختلف نفتی، شهرک‌های صنعتی و وسعت شهرستان ری اشاره کرد و گفت: تمرکز اصلی این اداره کل از لحاظ نیروی انسانی و امکانات در ری است.

سعید محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ری به دلیل وجود انواع صنایع آلاینده نفتی، کارخانه سیمان تهران و انواع معضلات زیست محیطی دیگر مانند کوره‌های غیر مجاز زغال گیری و ذوب پلاستیک از سایر شهرستان‌های استان تهران بیشتر مورد توجه اداره کل محیط زیست استان تهران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ نفر در اداره محیط زیست شهرستان فعال هستند، افزود: پنج نفر نیروی انسانی متخصص نیز به زودی به این مجموعه اضافه خواهد شد تا توان این اداره در برخورد با متخلفان زیست محیطی به میزان قابل توجهی ارتقاء یابد.

محمودی ادامه داد: شهرستان ری به تنهایی اندازه چندین استان کشور صنعت و واحد تولیدی دارد ولی از آنجایی که اداره محیط زیست یک نهاد حاکمیتی است در حال حاضر امکان ارتقای این اداره به اداره کل وجود ندارد.

این درحالی است که پیشتر سرپرست فرمانداری ویژه ری خواستار ارتقای ساختار اداره محیط زیست این شهرستان شده بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولید و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان ری کانون اصلی آلودگی هوا و بوی نامطبوع کرده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

از جمله قالیشویی های که میتوان خدمات ان را معرفی کرد قالیشویی در بلوار پروین و قالیشویی در تهرانپارس می باشد

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت: 0:25

به گزارش بولتن نیوز، محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز خود، جزئیات طرح ویژه تأمین و توزیع کالا و ساماندهی بازار شب عید را مصوب کرد که بر اساس آن، مقرر شده تا علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره که با مسئولیت کارگروه تنظیم بازار در استان‌ها و با ریاست استانداران برگزار می‌شود، فروش‌های فوق‌العاده نیز برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش‌های فوق‌العاده شب عید

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با محوریت اتاق‌های اصناف به عنوان مجری و ناظر تصمیمات کلان کارگروه تنظیم بازار استان‌ها الزامی است و ستاد تنظیم بازار با این تصمیم، کار اجرایی را به خود صنوف و فعالان اقتصادی، محول نموده است؛ این در حالی است که اگر هر استانی به هر دلیلی، برگزاری این نمایشگاه‌ها را متوقف کند، باید مجوزهای لازم را در این رابطه از ستاد تنظیم بازار کشور دریافت کند.

وی افزود: در رابطه با فروش‌های فوق العاده که به معنای عرضه کالا با تخفیف ویژه است، بنا بر این شده تا در واحدهای صنفی منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار، این فروش‌ها برگزار شده و در کنار آن، طرح تشدید بازرسی در ایام پایانی سال نیز طراحی و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

عرضه ۵۳ هزار تن سیب و پرتقال شب عید

به گفته کلامی، بر اساس مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار، عرضه ۳۰ هزار تن پرتقال و ۲۳ هزار تن سیب که به منظور تنظیم بازار شب عید خریداری شده، در انبارهای استان‌های مبدا موجود است و مقرر شده تا قبل از آغاز اسفندماه به استان‌های مقصد، منتقل شده و با تعیین شبکه‌های توزیع منتخب که کالای تنظیم بازاری را در ایام پایانی سال عرضه می‌کنند، در ایام پایان سال و عید نوروز در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال، برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت قرمز در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و بهاره با نرخ مصوب عرضه خواهند شد، گفت: در این رابطه با تشکل‌های تولیدی و واحدهای تولیدی بزرگ کشور هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است تا در نمایشگاه‌ها حضور یابند و ارائه کالا را بدون واسطه و با تخفیف ویژه صورت دهند که این هم جزو مصوبات امروز بوده و تقسیم وظایف با تشکل‌های مربوطه نیز صورت گرفته است.

کلامی تصریح کرد: آمادگی تشکل‌ها برای معرفی واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاه‌ها و غرف منتخب، اعلام شده؛ ضمن اینکه کمیته‌های ستادی دبیرخانه تنظیم بازار و دبیرخانه‌های کارگروههای تنظیم بازار در استان‌ها نیز برنامه ریزی های لازم را برای این کار انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ سیب و پرتقال شب عید تعیین شده است، گفت: نرخ میوه شب عید در پایان سال متناسب با هزینه‌ها و نرخ بازار، تعیین خواهد شد؛ چراکه دولت بنا ندارد اگر بخش خصوصی فعالی در حوزه ذخیره سازی میوه وجود دارد و این کار را انجام داده و قرار است به موازات برنامه‌های دولت، میوه عرضه کند، کار آن را خدشه دار کند؛ بلکه دولت در راستای تسهیل فضای کسب و کار، با عرضه میوه به بهای تمام شده، قصد جلوگیری از گرانفروشی یا بروز کمبود را دارد.

عرضه شکر، روغن، برنج، گوشت، مرغ در ایام پایانی سال

وی با بیان اینکه قیمت شکر، گوشت و مرغ و برنج نیز مشخص است و مصوب ستاد تنظیم بازار است و بر این اساس، تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه برای توزیع در نمایشگاه‌ها، متعاقباً از سوی دبیرخانه تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد که کالا در حاشیه قیمت بازار و با تخفیف مشخصی، به دست مصرف کنندگان برسد؛ در این رابطه کار به کمیته و دبیرخانه تنظیم بازار محول شده که اعداد و ارقام را مصوب کرده و ابلاغ خواهد کرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: مرکز امور اصناف و بازرگانان نیز، ضوابط اجرای نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق العاده را پیرو دستورالعمل برگزاری نمایشگاه‌های بهاره که قبلاً از سوی وزیر صنعت ابلاغ شده، به سرعت تهیه و ابلاغ خواهد کرد تا اتاق‌های اصناف سراسر کشور، با توجه به اینکه مجری برگزاری نمایشگاه‌ها هستند، بتوانند در یک دستورالعمل مشخص، نمایشگاه‌ها را برگزار کنند؛ این در حالی است که در کارگروه تنظیم بازار استان‌ها که با ریاست استاندارد و حضور دستگاه‌های اجرایی مثل شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی حضور دارند، کار به گونه‌ای تعیین تکلیف خواهد شد که هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها، طوری مدیریت شود تا غرفی که در اختیار فعالان اقتصادی برای عرضه کالا با نرخ مناسب و با کمترین هزینه باشد و امکان عرضه کالا با نرخ مناسب نیز فراهم شود.

وی افزود: البته ضرورت دارد نهادهای عمومی دولتی که فضاهای برگزاری نمایشگاه‌ها را فراهم نمایند و سایر دستگاه‌ها که مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ها را دارند باید امکاناتی از جمله پارکینگ، عابربانک، آتش نشانی و نیروی انتظامی همکاری لازم را صورت دهند و هزینه‌ها را در چارچوب ضوابط مبذول دارند.

رصد و پایش خدمات عمومی در شب عید

کلامی گفت: به موازات تأمین اقلام اساسی که مدنظر دولت برای تنظیم بازار شب عید است، به منظور رصد و پایش بازار در انتهای سال، کالاها را به دو دسته تقسیم کرده ایم تا علاوه بر رصد و پایش، تأمین و کنترل نرخ کالاهایی مانند اقلام پروتئینی، نان، برنج، حبوبات، ماکارونی، رب، مرغ، پوشاک، کیف، کفش، لبنیات از جمله شیر، پنیر، کره، ماست، خشکبار، شیرینی، آجیل، میوه، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو، روغن موتور نیز زیر ذره بین بازرسان قرار گیرند؛ ضمن اینکه تأمین بنزین، گازوئیل و کپسول گاز مایع نیز از سوی وزارت نفت و ادارات کل پخش فرآورده‌های نفتی استان‌ها که متناسب با ارتباط کالایی، به تنظیم بازار استان‌ها دعوت می‌شوند، تدارک شده تا تأمین این اقلام به اندازه‌ای صورت گیرد که تقاضاهای ایام پایانی سال را پوشش دهد.

وی افزود: در بخش خدمات، آن دسته از خدمات مشمول شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری (بار مسافر)، خدمات تعمیر خودرو، خدمات پس از فروش خودرو، اماکن تفریحی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، هتلداری، گردشگری، رستوران بین شهری و درون شهری و غذاخوری‌ها، خدمات انبار، سردخانه‌ها، خدمات خبازی‌ها، خشکشویی ها و قالیشویی ها به عنوان خدمات پرمصرف در دستور طرح تشدید نظارت قرار گرفته اند که دستگاه‌های مسئول مکلف هستند متناسب با مسئولیت‌های خود نظارت لازم را بر عرضه کمی و کیفی این خدمات و کنترل نرخ‌ها انجام دهند.

پیرو بر مطالب خوانده شده اگر به دنبال قالیشویی در حکیمیه با نرخ مناسب هستید ما به شما معرفی میکنیم

 

منبع: ایسنا

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 182 تاريخ : جمعه 4 بهمن 1398 ساعت: 3:05

به گزارش رهیاب ؛ حجت الاسلام بهادر پرچم با اشاره به معضلات پس از بارش های اخیر گفت: از ابتدای شروع بارندگی و حتی قبل از فراخوان دادن به طلاب به صورت خودجوش وارد عمل شدند و با همکای طلاب و و روحانیون استان خوزستان شروع به تقسیم مناطق مورد نظر کردیم محوریت کار ما 3 منطقه از پایگاه های ما که بیشتر مورد آسیب دیدگی بودند را قرار دادیم

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به میزان بارش‌های شدید و بالا بودن آب‌های سطحی تنها کاری که می‌توان در آن شرایط علاوه بر جابجایی وسایل و اقلام مورد نیاز زندگی مردم انجام داد تهیه خوراک مردم بود که در ساعات و روز اول انجام شد.

بهادر پرچم افزود، نکته حائز اهمیت دیگری که وجود داشت شستشوی منازل مردم بود که طبق تقسیم بندی‌ها و هماهنگی‌هایی که صورت گرفته بود پمپ‌های 4 اینچی و بعضا ماشین‌های حوزه های علمیه و سایل مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دادیم.

به این مقاله هم توجه کنید: قالیشویی در فرجام

مسئول بسیج طلاب با اشاره به مناطقی که دچار آب گرفتگی شده بودند بیان کرد: از مناطقی که طلاب مشغول خدمت رسانی بودند می‌توان به منطقه کیان شیلنگ آباد، کوی علوی، شهرک دانشگاه، بهارستان و معین زاده اشاره کرد، ناگفته نماند که باغ شیخ در مرکز شهر نیز دچار بحران شدیدی بود در کوت عبد الله که از توابع شهرستان کارون است نیز خدمت رسانی طلاب وجود داشت.
پرچم تاکید کرد: همه ی حوزه های علمیه استان خوزستان از جمله اهواز و کارون که خود درگیر این بحران شده بودند گروه‌های جهادی طلاب حمیدیه نیز وارد عمل شدند قریب به اتفاق 10 تا12 گروه جهادی پای کار خوزستان بودند.

وی تاکید کرد: شاید نتوان آسیب دیدگی خانه‌ها و سایر خسارت‌های وارد شده به زندگی مردم توسط حوزه‌های علمیه جبران شود اما می‌توان با انجام دادن کار‌هایی هر چند کوچک از جمله شستشوی فرش های مردم توسط طلاب باری از روی دوش مردم برداشت.

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 3 بهمن 1398 ساعت: 20:20